förståelsens krokiga stig

onsdag 10 mars 2010

att bli förbisprungen

Att bli förbisprungen-
är det att vara i nerförsbacken på den där gamla bilden om olika åldrar?
är det att ha celluiter och sladdrig mage?
är det att sluta hoppas på den befodran som aldrig kom?
är det att vara 55+ och inte längre finnas med ens i tidningar för mogna kvinnor?
är det att beskrivas som den äldre kvinnan i romanen?
är det att förutsättas ha gjort sitt då det gäller kärlek och sex?
är det att inte längre räknas?

Nä så faen heller-
visst jag har levt längre tid än jag kommer att leva!
visst jag har sladdrig mage och flera vollanger, men ta mej tusan inga celluiter!
visst befodran kom inte, men jag äger mitt liv!
visst jag är snart 57 men fortfarande inte överblommad!
visst jag är den äldre kvinnan men inte äldre än att jag drar männens blickar till mig!
visst kanske jag borde haft min bästa tid men så blev det inte, den har jag just idag!

Jag är inte förbisprungen jag är mitt i den mest levande klungan!

8 kommentarer:

  1. Härlig läsning för en som är i samma ålder! Känner mig i högsta grad vara med i den levande tätklungan.....

    SvaraRadera
  2. Gillar. Härlig uppkäftig text.

    SvaraRadera
  3. Ja, jag tycker om :) Mycket! Får en härlig styrka av dig. Kram.

    SvaraRadera
  4. Fint starkt och glad-ilsket :-) Gillar särskilt "Visst kanske jag borde haft min bästa tid, men så blev det inte.." Det är ju en väldigt klok tanke jag inte haft vett att tänka på länge.

    SvaraRadera
  5. Haha, så härligt! Jag vägrar också!!!!

    SvaraRadera
  6. Härlig text med massor av jävlar anamma!
    Men det väl alla att man är inte äldre än man gör sig.

    SvaraRadera
  7. ...och tack för din fina kommentar till mig! Ja, din tolkning ligger mkt nära min känsla..:-)

    SvaraRadera
  8. ja, uppkäftig, kaxig, ler av texten, liksom livsbejakande och ostoppbar.

    SvaraRadera