förståelsens krokiga stig

måndag 6 augusti 2012

snus

"Snus" skrek hon "snus, hur kan du ge mig snus i födelsedagspresent? Jag har aldrig nyttjat snus i hela mitt långa händelselösa liv!"
"Bara för att du inte värderar något högre, inte ens Gud, så gäller inte det för resten av mänskligheten. Jag visste att det skulle bli en eländig födelsedag, som allt annat i mitt liv. Hur kunde jag gifte mig med dig, din eländige snusdreglande suput."
Inte en syl i vädret fick han, hon var inte ens tyst under inandningen, annars hade han hunnit säga att han förväxlat paketen. De kändes likadana men i det hon skulle ha låg ett stelt brett guldarmband, som han tänkt ge henne samtidigt som han förklarade sina känslor för henne. Känslor som fanns där trots hennes gnat och tjat, men nu visste han inte...

7 kommentarer: