förståelsens krokiga stig

tisdag 25 september 2012

något dyrbart

Till min älskade

Skänker dig denna sten, som ett vårdtecken
ett vårdtecken som ska påminna dig
om hur mycket du betyder,
hur mycket jag älskar dig
stenen är hittad på en plats som för alltid finns i mitt hjärta
en plats där jag skapades
där hav och sand bands samman av rosens taggiga grenar o små hårda knoppar
där allt levande har sitt ursprung
där fann jag denna sten, formad som ett hjärta och med alla hjärtans visdom i sig
denna sten önskar jag att du bär med dig
så länge du vill att jag ska finnas i ditt hjärta

4 kommentarer:

  1. Oj vad romantiskt och vackert! "Där allt levande har sitt ursprung" gillade jag speciellt.

    SvaraRadera
  2. Fint, kärleksfullt (jag älskar stenar).

    SvaraRadera
  3. Jag tycker också om stenar, en nog så värdefull present.

    SvaraRadera