förståelsens krokiga stig

söndag 13 september 2009

utmaningen.

Måste börja skriva, måste få skapa med ord - det pockar på, i hjärtat, i hjärnan, i själen. Vad är det som hindrar mig? Alla krav, alla tankar, all oro. Livet är kort, 2/3 har gått, det är nu eller i och för sig senare. Fast då gäller det ju att jag har en tredje del kvar, av livet.
Jag måste bli mer frikostig med tid, glädje, tillfredsställelse till mej själv. Jag ska börja med små korta inlägg som med tiden blir ett beroende.
Utmana mig själv och de krav som får styra mitt liv.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till puffen. Här kommer du igång!

    SvaraRadera
  2. Ja välkommen! Man får många härliga intryck från puffen. Utmaningen är ju att formulera sina egna tankar och idéer och visst är det också utvecklande.

    SvaraRadera