förståelsens krokiga stig

tisdag 15 februari 2011

utvärdera

nu ska vi utreda vad det är för fel
för så som du bär dig åt gör man inte
om man är normal
eller i alla fall kommer inom de gränsvärden som behövs för att man ska räknas som normal
det vill säga där jag befinner mig
för jag är ju normal...
eller i alla fall har ingen kommit på mig med att bete mig uppenbart onormalt
men du har gått över den gränsen och då måste vi utreda dig
och din mentala status
vilket bland annat innebär
din förmåga att förhålla dig
till omvärlden
till frustration
och till de sociala koderna
för man måste åtminnstone kunna låtsas att man har situationen under kontroll
som jag kan
för jag har sett hur andra gör men du verkar inte ha fattat det
därför sitter jag på rätt sida om skrivbordet
och
du på den sidan som innebär att vi måste utreda så vi kan utvärdera
och
korrigera dina felaktiga beteenden


2 kommentarer: