förståelsens krokiga stig

tisdag 19 juli 2016

Dejt nummer 2, jag och mitt alter ego åker till Helsingborg.



Jag ställde klockan, trots semestertid, för att komma iväg  och hinna med det som jag planerat. Mitt alter ego mötte upp utanför Dunkers kulturhus i Helsingborg, idéen till utflykten kom från https://bosseliden.wordpress.com.


En utställning om Helsingborgs historia, en om ett konstnärspar från Helsingborg, en av Karin Wiberg, Sven Nordqvists Mamma Mu och Pettson och Findus fanns som ett barnens paradis och sist men inte minst var delar ur Camilla Thulins skapelser utställda, så vackra.





Efter de här tre utställningarna, shoppade jag en handduk med nubbevisor, ett yatzy med Mamma Mu och en poster på Camilla Thulins kläder.
Dax för lunch i bistron med utsikt över hamnen, tyvärr lite för kallt för att sitta ute... vi var sommarklädda...


Sven Nordqvist skissar på Pettson o Findus...teknikens under...




Sedan avslutade vi med att njuta av Camilla Thulins kreationer, bland annat till Army of Lovers...



















På hemvägen ville vi åka via Skälderviken och Mölle, långt om länge kom vi dit och ännu längre tid tog det oss att ta oss därifrån. Jag hittade ingen väg igenom Mölle och fick ta oss tillbaka från Norra kustvägen till väg 112, med stöd av min GPS, som jag efter våra trevliga pratstunder under hemfärden, döpt till Gunsan Pettersson...

På vägen hem fikade vi världens godaste krusbärskaka, med kompott och grädde, i Krapperup, jag köpte några väldoftande tvålar.... en av mina svagheter...

Ännu en riktigt bra dejt...detta ger mersmak...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar