förståelsens krokiga stig

söndag 18 juli 2010

något akut

just nu precis här i denna minut är mitt sömnbehov akut, väldigt akut, känns det som
jag har jobbat två nätter, tillsammans 20 timmar, ridit både mornarna, direkt efter jobbet
gått stavgång för att hjälpa min stela rygg, diskat, lagat mat och sitter nu och väntar på att tvätten ska bli klar
sover dåligt när jag jobbar natt, kanske fem timmar mitt på dagen igår
höll flera gånger på att nicka till på jobbet, får man inte göra, tur att jag fick upp ögonlocken i tid

känner att det här inlägget är ytterst fantasilöst, men oxå ytterst akut

5 kommentarer:

  1. sovtid är absolut viktigt och i bland akutbehövligt. fin bild

    SvaraRadera
  2. Har också nattjobbat en hel del i mina dar. tror inte man bör hålla på med det för mycket, iaf inte efter fyrtio - om man inte tillhör kort-sovarna då.
    Dagens vardagshjälte blev du för mig.

    SvaraRadera
  3. Jag minns inte när jag fick en hel natts sömn sist. Det måste ha varit 2002 eller något sådant, men jag somnar lätt igen och störs inte av att barnen kommer till oss eller att hundarna gruffar till.

    Inlägget var inte alls fantasilöst. Det var en klar bild av din dag.
    Ha det!

    SvaraRadera
  4. Att skriva på kommando, som skrivpuffen, gör ju att man får ösa från den fantasikälla som finns. Ibland är den väldigt vardagsnära, ibland får man napp lite djupare. Hoppas du fått komma isäng igen nu.

    SvaraRadera
  5. Jobbiga nätter :) Hoppas det inte blir alltför många!

    SvaraRadera