förståelsens krokiga stig

söndag 19 september 2010

att rösta

nu har jag röstat

jag kan bara hoppas att min röst blir respekterad
att jag får en lön jag kan leva på
att jag så väl som min granne
kan sköta min tandvård
och vågar berätta om det onda i min själ

jag kan bara hoppas att mina barn
får tid att orkar det som krävs av en vuxen
jobba, sköta hus och hem och vara goda föräldrar
att det finns någon stund över för dem att vårda sin älskade
och ge näring till sin själ

jag kan bara hoppas att mina barnbarn
får somna trygga på kvällen
att det samhälle som ska ta del i deras liv
respekterar dem och är goda förebilder
lär dem att respektera sin nästa
och att våga visa sitt sanna jag.

jag kan bara hoppas att ett under inträffar och att makthavarna faktiskt börjar bry sig om dem som betalar deras löner!

1 kommentar: