förståelsens krokiga stig

tisdag 15 juni 2010

Tjejigt



Rosa, rosa, rosa, chockrosa, rosigt rosa, purpurrosa,
rosa spetskjol, prinsesskjol, svepande runt knäna
prinsesskor, klackskor, ballerinaskor,
prinsessdiadem, färglada flätor, hästsvans med vackra band
Ariel, Barbie, my little pony, Bamse,
vit sänghimmel i spets, regnbågsfärgade lakan, mysdjur i olika dimensioner och modeller.
vitrosa siamöbler, blommande krukväxter
rosa ridbyxor, vojlock och borste i rosa nyanser
jeans och smutståliga tröjor bojkottade

3 kommentarer:

  1. Jösses vad glad jag är som har totalt otjejiga döttrar. Jag hade blivit tokig.
    Tycker mycket om allt det rosa här, du fick verkligen upprepningarna att fungera in i det sista.

    SvaraRadera
  2. Det går väl över ;-). Det är ju lite charmigt samtidigt, tycker jag. Med dina ord får du verkligen fram hur det är "way over the top".

    SvaraRadera
  3. Vackert och roligt skrivet. Det enda jag tänker på är , vad gör man om de tröttnar på rosa mitt i alltihop?

    SvaraRadera