förståelsens krokiga stig

måndag 14 september 2009

att styra- osökt tänker jag på mitt liv

Jag är 55 år - hur länge, enligt min uppfattning, har jag styrt över mitt liv? Det som borde vara det mest naturliga, det mest självklara. Kanske 8 år? sedan skilsmässan. Kanske 4 år? sedan jag sålde huset och lade ner min firma. Kanske 1 år? sedan jag blev helt friskskriven. Eller hände det igår när jag plötsligt kände mej förvissad om att jag är på rätt väg. På rätt väg när jag inte vill ha ett fast jobb, utan arbetar på timmar och själv kan styra min tid. På rätt väg när jag känner att min familj och min häst är prioritet nummer ett, inte lönens storlek, inte chefens godkännande, inte massmedias beundran. På rätt väg när jag känner mej stolt över mina val och den person jag utvecklats till.

2 kommentarer:

  1. Välkommen till skrivpuff. fin text med fantastisk innebörd av frågor och tankar.

    SvaraRadera
  2. Välkommen hit! Din text ger eftertanke på vad som är värt något i sitt liv.

    SvaraRadera