förståelsens krokiga stig

fredag 10 juni 2011

att vinna

kom inte på vad jag skulle skriva, kändes som det bara skulle bli ordbajseri, så började jag läsa gamla mail jag sparat..
jag har vunnit en högvinst i det stora Livets Lotteri
jag som lagt ut alla mina sparpengar på lotter
har till slut vunnit en högvinst
en vinst som gör att alla använda pengar var värt det

jag ser min sonsons bildspel
av sin sommar med släkten i fagerbjörka
bildspel om de käraste jag har
tårarna rinner och jag ler
jag läser om tack från de som gick krokikurs där jag var modell
jag kommer ihåg stället i Falkenberg
där jag bodde i det mest underbara rum och åt frukost med utsikt över havet
jag ser awarden jag fick för mitt skrivande och mitt mod
jag läser mailet från Karlavagnen om att delta i en telefonintervju om åldrande
ser bekräftelser och lösenord från Garntjänst och AdLibris
men läser också arga besvikna små mail från när allt varit över
frustration ilska jag har fått lära mig att leva med och försöka förstå
tårar av sorg och saknad
läser korta och långa mail från vänner jag fått genom Skrivpuffen
vissa har blivit mer än skrivarkompisar
vissa känns som ett stöd, ett stöd jag aldrig träffat men som jag känner närhet ifrån.

Det här är min högvinst och när jag skriver rinner tårarna av glädje och stolthet
att jag till slut kammade hem den!

8 kommentarer:

  1. alla är värda att vinna tillslut och känna vinstens sötma

    SvaraRadera
  2. Jag tror inte på att vinna med hjälp av lotter, men brukar säga att antingen har man tur i kärlek eller tur i lotteri.
    Din text berör mig så djupt, och jag känner så för dig.
    Många varma kramar

    SvaraRadera
  3. Fint beskrivet! Och ja, ser vi de små sakerna får vi alla känna oss som vinnare oftare =)

    SvaraRadera
  4. En vinst som nog varar längre än en lotterivinst.... fint skrivet.

    SvaraRadera
  5. snacka om att vinna :) jag e oxå en mailsparare :)
    heja dig!

    SvaraRadera
  6. Jättefin bild på dig och barnen:):)!!
    Magnus

    SvaraRadera