förståelsens krokiga stig

onsdag 1 juni 2011

ett samband

allt hör ihop
mellan ditt och mitt och mammas liv finns ett samband
inte bara ett samband, många samband
embryot till det ägg som finns i din livmoder fanns först i min livmoder och så vidare
mitt sätt att se på världen har grundlagts av min mamma och förts vidare av mig till dig
jag har ibland svårt att berätta varför jag reagerar som jag gör
du gör likadant, min mamma gjorde likadant
därför har vi alla blivit mycket empatiska och intuitiva
vi har varit tvungna att lära oss att avläsa och själva tolka
den viktigaste personen i vårt liv
detta har i sin tur lett till att vi är duktiga på att avläsa och tolka vår omvärld
vilket ibland kan vara nog så svårt
eftersom vi inte vill tro så illa om människor
som vår intuition säger oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar