förståelsens krokiga stig

söndag 22 november 2009

En ritual

Hela dagen, till och från, har jag funderat över ritualer, har jag några ritualer? Hade mitt liv sett annorlunda ut i dagsläget om jag haft fler ritualer? Jo det är klart, vissa ritualer har jag- borstar tänder, tvättar mej, klär på mej, äter musli med fil och tar en kopp kaffe. Men ibland bryter jag även detta för då tar jag en hembakt muffins eller bulle till kaffet, men det gör jag bara när jag anser mig förtjänt av det - jobbat hårt fysiskt dagen innan, gått en långpromenad eller om det bara är synd om mej; fast sååå synd om mej är det sällan, tyvärr.
Men åter till frågan - skulle mitt liv sett annorlunda ut idag om jag haft fler ritualer?

Hallå!jag håller ju just på att införa en väldigt bra ritual i mitt liv- jag försöker att varje dag skriva på min blogg om SkrivPuffens utmaning. Eller är det en rutin?Det vikrtiga är dock att något författas varje dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar